Bringautat a Nagykörútra, újságírást a köztévébe!
2013. szeptember 06. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Bringautat a Nagykörútra, újságírást a köztévébe!

auto.jpg

Nagyot néztem a köztévé csütörtök reggeli adása láttán: Kürti Gábor, a Critical Mass főszervezője, kerékpáros aktivista volt a vendég, akivel Gulyás István műsorvezetőnek a nagykörúti kerékpáros közlekedés megoldásáról kellett volna beszélgetnie – Kürtit nyilván ezért hívták be a műsorba. A nagykörúti bringázás már nem csak hobbi kérdése: a jövő évben induló Bubi közbringarendszer nagymértékben épít a Nagykörút vonalára, és ahogy a Küllőnélő blog írjaaz ehhez érkező jelentős uniós támogatásnak feltétele, hogy a bringakölcsönző pontok kerékpáros úton egyszerűen össze legyenek kötve. A körúti kerékpározást tehát meg kell oldani: több lehetőség is felmerült, erről pedig komoly vitákat kell folytatni. Ez nem sikerült tegnap a köztévének.

A BKK becslései szerint a kerékpárforgalom a Nagykörút gépjárműforgalmának 6 százalékát teszi ki. Naponta átlagosan 900 és 1000 bringás jár rajta, ami megegyezik az Andrássy út forgalmával. A kerékpárforgalom megoldására több javaslat is felmerült: a Nagykörúttal párhuzamos utcák; a körúti járdák; a külső sáv; vagy pedig a parkolósáv helyén lehetséges a kerékpárosok elvezetése. A Kerékagy blog szerint jelenleg a parkolósáv megszüntetése lehet a befutó, ami nyilván sok érdekbe ütközhet.

Minderről vitatkozhatott volna Gulyás István a kerékpáros aktivistával, ehelyett azonban – elvileg kérdezőként – fogalmatlansággal vegyes pökhendiséggel kezdte el kioktatni Kürtit a bringások KRESZ-ismereteiről, a kerékpárosoktól elszenvedett privát sérelmeiről. Az interjú alanya próbált a műsor apropójául szolgáló közlekedésszakmai témánál maradni, de a saját bevallása szerint „két és fél tonna színvassal” közlekedő műsorvezető viszont kitartott saját problémái mellett, amivel a kerékpáros cikkeknél rendre előforduló legvadabb autósoviniszta kommentelők színvonalát közelítette alulról. Kürti a legvégén bepróbálkozott még egyszer az eredeti téma felvetésével: „de miért nem beszélünk a Körútról”, de erre a saját felháborodásán tovább kattogó Gulyás csak annyit mondott zárásként: „ezt majd megkérdezzük a körútiaktól”.

Kerékpárosként a műsorvezető fogalmatlan bringaellenessége, autóvezetőként a sofőr kolléga arroganciája, budapesti lakosként a sokunkat érő téma privát sérelmek miatti negligálása, tévénézőként az időm fölösleges rablása, újságíróként e pár perc szakmaiatlansága, közmédiát finanszírozó adófizetőként pedig a pénzünk erre való fölös elköltése miatt kérem ki ezt egészet magam és sokunk nevében. Szép teljesítmény, mondhatom.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr265497596

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bringautat a Nagykörútra, újságírást a köztévébe! 2013.09.06. 09:13:02

Kerékpárosként a műsorvezető fogalmatlan bringaellenessége, újságíróként e pár perc szakmaiatlansága miatt kérem ki ezt egészet magam és sokunk nevében.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kanarienvogel 2013.09.07. 12:56:37

@Kandeláber: Ott megosztott gyalogos-kerékpáros sáv van, ezért tekernek ott a kerékpárosok. Ha picit körülnézel, akkor látod a táblát is, ami ezt jelzi.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.09.07. 14:17:30

kürti egy liberális genyó. a riporter meg tahó. ilyenekkel van tele a tévé. minek nézed?

bömböcz 2013.09.07. 16:03:43

@jose maria padilla:
Volner János is ott hibázik rendszeresen, hogy nem küldi el a büdös picsába ezeket a csahosokat, amikor jó szokásuk szerint arról ugatnak amiről akarnak, miközben egy adott témáról lenne nagyba' szó...
Egyébként minden bringás olyan mint a cigány-zsidó tömegek: puhatestű férgek a csőrös-zillel szemben:esélyük sincs, csak a szentmédia...

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.09.07. 19:17:23

@bömböcz: érdekelne, hogy egy magadfajta, gerinctelen, szaros pofájú náci hogy a picsába tudott megtanulni írni...

regress 2013.09.07. 19:26:28

@Kandeláber: te homályökör,az még nem jutott eszedbe,hogy kedves viktorodék stadionok helyett erre költsék a milliárdokat?

regress 2013.09.07. 19:29:00

@bömböcz: a szülő szobában anyád sírt fel először,,

mel gibson 2013.09.07. 19:43:24

de belebasznék az összes puhatestű autós buziba,hát ki az anyád vagy te,te droid,hogy megmondd nekem,hogy hol menjek a bringámmal?!?
tiéd az út??te épitetted??kerülj ki te paraszt,ha sietsz,de jobb lenne,ha ott helyben infarktust kapnál és megdögölnél,amikor már a biciklis látványától is rosszul vagy.nincsenek bunkó bringások,sem bunkó autósok...paraszt emberek vannak,alkalmazkodásra képtelen faszfejek.ők mennek cangával a járdán,ők mennek autóval mellettem el mint az állat,úgy,hogy majdnem megöl amikor bringán ülök stb..
nemcsak kerékpárosként,hanem autóvezetőként is azt mondom,hogy takarodjanak ki az autók a városból.

padlogaz 2013.09.07. 19:52:15

gulyás istvánt nem mentve, mert nem viselkedett profiként, azért a történelmi hűség kedvéért meg kell említeni, hogy eredetileg nem gulyás-kürti beszélgetés volt a felállás (gondolom gulyás ezért sem tudott felkészülni rendesen, de mondom ez nem menti), hanem kürti és a másik vendég között ment volna a szakmai beszélgetés, csak kürti nem volt hajlandó szóba állni a másik fickóval (aki a parkoló autósokat képviselte).

hamár profizmusról beszélünk, akkor ezt is illenék megemlíteni.

korxi 2013.09.07. 20:21:32

Benéztem ide, hűűűű mivé lett a Mandiner!
Tekerjetek vissza a három évvel, ott a posztok és a kommentek 99%-ának az a fő mondanivalója - vagy minimum az egészet átható szellemisége - hogy a viktor által vezetett NER -ben ránk köszönt az áldás, minden nagyon jó, minden nagyon szép és mindennel meg lehetünk elégedve.
És aki ebben kételkedik, az per definitionem maszop bérenc (meg hazaáruló, of course).

funfun 2013.09.07. 20:28:40

@pinter.bence: Megnéztem, nem kellett volna. Mint egy általános iskolás tanár bácsi az alsós nebulót, úgy próbálja megfeddni a haszontalanját.
Az egész gárda, a Shit-nyalonccal, Gulyással, az általad linkelt majommal borzasztó. Jó, hogy nem személyes ismerőseim, mert nem örülnék, ha beszélgetés közben éreznem kellene a seggnyalástól szarszagú leheletüket.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.09.07. 20:39:17

Holokausztot,buzi pornó,drogosokat,cigányokat,kerékpárutat és Mónikasót a köztévére!Mert az európai és demkoratikus!

l_andras 2013.09.07. 20:51:38

@padlogaz: Macskajancsikat ne hívjanak már be a tévébe, arra az parkolós operett bandára gondolok.
A szakmai hiba ott kezdődött a tv részéről.

Gazz 2013.09.07. 20:55:27

Azt, hogy műsorvezető, azt tegyük már zárójelbe.
gulyás istván "műsorvezető". Így más jobb.

Shopping 2013.09.07. 20:57:22

Nem kell bringaút!!!!!!!!

Ha " muszály" lennie, akkor az egyik oldali járdát felezzék le. A körúton a járda legalább 4 méter széles. Elfér!

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2013.09.07. 21:16:33

az a szomorú, hogy ez az illető hírigazgató is volt az mtv-nél nemrég.
magyar közmédia, 2013.

calabria007 (törölt) 2013.09.07. 21:17:21

@Shopping:

speciel a nagykörút tervezői autóval se kalkuláltak...

ők leginkább még embereknek terveztek...

néhány archív kép, ill. akkortájt készült rajz az _úttesten_ őgyelgő gyalogosokról...

keptar.oszk.hu/033400/033404/Budapest_1900_nagykep.jpg

members.iif.hu/visontay/ponticulus/images/photo/emke.jpg

villamosok.hu/nza/erzsebet-c.jpg

villamosok.hu/nza/oktogon-4.jpg

szóval ez lenne az eredeti koncepció...

igazi hős 2013.09.07. 21:17:58

@Zb74: Közös (osztatlan) bringa-gyalogúton 20 km/h a korlát, osztotton 30. De ha 30-cal végigmennék a Bem rakparton szombat délután, akkor annak hamar súlyos áldozata lenne. (Valószínűleg én, mert a bringás a sérülékenyebb. Ezt jó lenne, ha a járdán döngetők nem a saját kárukon tanulnák meg.)

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.09.07. 21:19:12

@Shopping: te seggarcú! A muszáj még neked is pontos lyé!
Egyébként a járdán vezetett kerékpárútnak csúfolt izékkel az a gond, hogy (lásd Kossuth tér nyáron!) a gyalogosok többsége ugyanúgy birkamód rámegy a kerékpárok számára fenntartott útra, ahogy a sok kretén bicikli tulajdonos nem képes leszállni a bicikliről, ha félti a szaros életét az autók között.

igazi hős 2013.09.07. 21:24:14

@padlogaz: "aki a parkoló autósokat képviselte" Egy Empamos volt a másik "vendég"? Akkor nem csodálom Kürti reakcióját. Akit érdekel keressen rá youtube-on, miket nyilatkoztak a kiskörúti parkolók megszüntetése kapcsán.

Sziszifusz 2013.09.07. 21:25:41

Nem szeretem a köztévé eszetlen ekézését, sőt, durvát mondok, úgy gondolom, Obersovszky néhány fényévvel intelligensebb a konkurrens csatornák hasonló műsorokban dolgozó műsorvezetőinél (Hírtv-t beleértve), de ez nálam is kiverte a biztosítékot, mélységesen egyetértek a poszttal! Ezért elnézést kellene kérnie a műsorvezetőnek!

igazi hős 2013.09.07. 21:31:56

@Shopping: "A körúton a járda legalább 4 méter széles." Amiben el kell férnie a gyalogosnak, kis kioszknak, fáknak, éttermi asztaloknak és még ki tudja mi mindennek. Ha olyan kényelmesen elférnének a gyalogosok mellett a bringások, akkor nem panaszkodna annyi gyalogos. (Jogosan természetesen.) Elképzelem a helyzetet: kijön a pincér egy tálca sörrel, vinné az asztalhoz az út mellett és félúton elkaszálja egy bringás 30-cal. De az se lenne rossz látvány, ahogy egy villamosmegálló zebrájánál a bringaúton (is) összegyűlő tömegen próbál meg átvergődni a bringás.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.09.07. 21:40:07

@calabria007: akkor ne akarjon a városban biciklizni! Menjen mellékutcákban az úttesten (sok barom még ott is járdázik, pedig ott aztán végképp semmi oka rá) vagy tolja, ha ennyire ragaszkodik hozzá! De ne biciklizzen a járdán!

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.09.07. 21:41:06

@Sziszifusz: nem fog. Ugyan nem ismerem, de a felvétel alapján ez egy akkora tahó, hogy észre sem vette, nem a fórumon okádja magából a mocskot.

hamisnero 2013.09.07. 21:41:37

köll ennek a puhatestűnek a kétésfétonnaszínvas, mert így csontváz nélkül, egy vacak gerinchúrral marha nehéz felemelkedni, maximum a következő gazdaszervezetig lehet elvánszorogni, és azon élősködni. fogadjunk, ha hazánk következő miniszterelnöke lelkes bringás lenne, ez a fickó másnap már teszkógazdaságos montenbájkkal menne gyökettővel a belső sávban.

Petyat 2013.09.07. 21:46:41

@calabria007:

Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a nagykörutat eredetileg csatornának akarták megcsinálni. Reitter Ferenc meg is tervezte, aztán túl drágának találták az akkori politikusok és nem valósult meg.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/A_Reitter_csatorna_terve.jpg

Szóval, az hogy mire lett tervezve és mihez kell alkalmazkodni, két különböző kérdés. Azért nem fér el a sok verda a belvárosban, mert amikor a város született nem volt még egy automobil sem ez ugye mindenki számára evidens. A város alkalmazkodott a sok motorizált járműhöz. Most más trend van kialakulóban, ahhoz kell alkalmazkodni.

Nagyon is rendben van az autók száműzése a belső városrészekből, ennek ellenére véleményem szerint a Ferenciek tere alatt futó autós aluljáró megszűntetése hatalmas ostobaság volt.

calabria007 (törölt) 2013.09.07. 22:01:11

@Petyat:

persze, mivel eredetileg Duna-ág volt

ez azonban semmit sem változtat azon, hogy a tervezői nem a mai használatra szánták...

" A város alkalmazkodott a sok motorizált járműhöz. "

ez hatalmas tévedés, inkább a településrendezés segítette elő a sűrű beépített városi területeken is az autóhasználatot...

ez eredmények meg - finoman fogalmazva - felettébb vérszegények...

és mindezt horribilis összegekért...

PS.: semmi bajon sincs az autókkal...

felőlem akár EZER HEKTÁR nagyságrendben parcellázhatják ki ÚJ városoknak a budapesti agglomeráció területén a szántóföldeket...

a történelmi városrészeket azonban nem kéne feláldozni az autósközlekedés oltárán...

az autó fantasztikus találmány - vidéken és a kertvárosokban...

de nem való a sűrűn beépített városi területekre...

calabria007 (törölt) 2013.09.07. 22:02:40

@Petyat:

klikk az alábbi 1936-os remek filmre:

Bada i Buda (Fürdőzz Budán) svéd archív felvétel Budapestről
www.youtube.com/watch?v=U-NBXxAc9fE

erről a szintről züllött le Budapest a maira...

zorki 2013.09.07. 22:05:46

Nyíregyházán élek 11 éves voltam (1962) mikor a város másik végébe költöztünk, de maradtam a régi suliban. A testvéremmel mindennap -kivéve a havas napokat- biciklivel mentünk iskolába. Szüleink nyugodtan elengedhettek, nem volt veszélyforrás, hogy bicajoztunk.
Ezt csak azért mondom, hogy minden autós ébredjen már fel. Az autók nagyon nagy részben tehetnek arról, hogy ötven év alatt élhetetlenek lettek városok, városrészek.
Ezért bizony az autósoknak kell elfogadniuk, hogy egy városban nem minden az autóért van. A város azért lenne, hogy élhessünk benne.
Az élhető városi életet összehasonlíthatatlanul kevésbé zavarják a kerékpárosok, mint a két és féltonna színvasak!
Pont ezért, ezt a gondolatot kellene erősítenie a köz tv-nek, és a kerékpározás mellett lobbiznia.
Senkit nem érdekel, hogy mi történt a műsorvezetővel az autójában. Jó lenne, ha legalább az újságírás alapszabályait betartanák az adókból finanszírozott médiában.

is 2013.09.07. 22:12:21

@bbjnick: "Elképesztő, amit a városi bringások bemutatnak"

Elképesztő, amit a városi autósok bemutatnak!

Illetve dehogy. _Egyes_ bringások, és _egyes_ autósok mutatják be. Ha jól tudom, az autósokat sem ítéljük el összeségükben, azért mert van néhány szlalomzó, őrülten vezető, közveszélyes barom.

@igazi hős: Éttermi asztaloknak? A járdán? És állatkertet nem nyitunk ott? Elég nagy baj, hogy az önkormányzatok ezt hagyják. Az utca közlekedésre való. A körúti járda bizony elég széles.

calabria007 (törölt) 2013.09.07. 22:16:18

@álfirkász:

inkább az autóforgalmat kéne radikálisan lecsökkenteni a városi területeken

Alfőmérnök 2013.09.07. 22:22:57

@jose maria padilla: Lehet, hogy gloire Gulyás István? :))
Ő benne voltak ilyen alemberi indulatok a biciklisikkel szemben (is).

"Hát, alig, alig, pedig ott volna értelme, gondolom ez az anyagiak miatt nem tud elterjedni, mert elég drága, más okot nem látok. Ami a belvárosi biciglizést illeti, sürgősen korlátozni kell az ostoba ámokfutók miatt (felteszem nem tartozol ezek közé). A belvárosi hidakon meg kell tiltani, csak úgy szabadna engedni, hogy le kelljen szálnod, és át kelljen tolnod a túlpartra, mint egy vasúti átkelő esetén is. Komoly bírságokkal fenyegetni. Hasonlóan kellene eljárni a forgalmasabb parkok és az örvendetesen szaporodó sétálóutcák esetében is. A járdákról a legnagyobb szigorral letiltani. "
mandiner.blog.hu/2011/05/13/hol_lesznek_a_margit_hidi_bringautak/fullcommentlist/1#c13473190

Egyébként a riporter szakmailag teljesen profi fickó, bár kétségtelen, hogy most hülye volt.

calabria007 (törölt) 2013.09.07. 22:28:52

@is:

inkább éttermi asztalok és standok legyenek ott mint parkolók

az utca pedig nem pusztán közlekedésre való hanem többfunkciós közterület is egyben

tán pont ezzel volt leginkább bajuk a valóságtól elrugaszkodott "világjobbítóknak" akiknek nem tetszett a sok utcán, kávéházakban ill. egyéb műintézményekben ténfergő ember...

jo20000 2013.09.07. 22:29:06

@Sziszifusz: Hát én már kezdem szeretni a köztévé esztelen ekézését, mert csak azért, hogy bármi normális lejön róla időnként, beleértve a retro koncerteket és egyéb kulturális megfelelési próbálkozásokat, attól az még szar. Ahogy van.
A prekoncepción alapuló pökhendiséget és agresszivitást újságíró részéről elfogadhatatlan böszmeségnek gondolom. Politikafüggetlen dolog ez, hasonló hozzáállás esetén bal oldalinak nevezett újságíróktól is feláll a szőr a hátamon néha, izé... nem is néha. A hazugságipar felpörgetésében nagyot teljesítő ormány mindig tudja, hogy épp kik dögöljenek meg, és meg is tesz mintent ennek megvalósításáért. Bár a célpontok hétről hétre változhatnak az ellenség-kaledioszkóp ciklikus forgatása révén.

Szabványok 2013.09.07. 22:32:01

@pinter.bence: Ki korán kell (és nem dolgozik), nézheti az ilyeneket a királyi tévében.
Komolyan nem értem, hogy ki az a mazohista, aki még nézi ezeket a szarokat!

Szerintem aki Obersovszky/Schmitt jelenet után 10 másodpercnél tovább nézi a "közszolgálati" műsorokat, az megérdemli. Nekem épp elég, hogy az én pénzemből csinálják, ne kelljen még néznem is ezeket a beképzelt, felfelé nyaló, lefelé taposó,a legundorítóbb elvárásokat túlteljesítő borsóagyú, modortalan tahókat.

Bafana 2013.09.07. 23:07:42

Oké, rendben. Legyen a Nagykörúton kerékpárút. Legyen még ezer kilométer kerékpárút. Gyerünk bringások, összedobni a pénzt és építeni kerékpárút hegyeket.. Ki mennyivel száll be????

calabria007 (törölt) 2013.09.07. 23:12:33

@Bafana:

ha a közlekedési rendszer valóban piaci alapon menne, akkor a városi autózás méregdrága lenne...

boszorkányság 2013.09.07. 23:19:44

A városi főutakkal párhuzamos mellékutak miért nem elkalmasak a kerékpáros közlekedésre?
Miért kell a városok zaj- és füsterhelését növelni azzal, hogy hosszabb ideig tartjuk bent a járműveket a városközpontokban?

boszorkányság 2013.09.07. 23:45:33

@calabria007: a dugódíj csak azt az oldalt erősítené akik a balatoni jégre is Hummerrel járnak...

A javaslatom az lenne, hogy a városközpont felé egy sáv, míg kifelé két, vagy több sáv vezessen.

Szerintem ez megoldaná, de legalábbis javítaná a belvárosok terhelésének csökkentését: aki el akarja hagyni a városközpontokat, az mihamarabb tehesse meg.

Petyat 2013.09.07. 23:57:27

@Bafana:

Ha te azt hiszed, hogy az üzemanyag adótartalmával fedezik az autósok az infrastruktúra fenttartását, akkor nagyon el vagy tévedve.

Petyat 2013.09.07. 23:59:27

@boszorkányság:

Hopp. Ezért szeretek kommenteket olvasni. Remek ötlet! Hol hallottad ezt a megoldást? Ha te találtad ki, akkor egy zseni vagy!

calabria007 (törölt) 2013.09.08. 00:13:53

@Petyat:

bőségesen fedezik... nem ezzel van a baj...

a probléma inkább ott van, hogy ÁFA és jövedéki adó helyett úthasználati díj kéne...

calabria007 (törölt) 2013.09.08. 00:16:44

@boszorkányság:

az én véleményem meg a következő

kizárólag úthasználati díj legyen...

ne legyen az üzemanyagon se ÁFA, se jövedéki adó...

ezen a ponton minden pillanatok alatt sokkal értelmesebbé válik...

ahol van értelme autózni - pl. vidéken - ott OLCSÓ lesz az autózás...

ahol nincs értelme autózni - pl. a sűrűn lakott városi területeken - ott DRÁGA lesz az autózás...

ennyi...

igazi hős 2013.09.08. 00:42:22

@is: "Az utca közlekedésre való." Így van, írni is kéne a főpolgármesternek, hogy azonnal alakítsák vissza a Váci utcát, a Lónyayt, Rádayt, és azonnal adjanak vissza minden útfelületet az autóknak. A sok mocskos gyalogos örüljön a járdának (és köszönje meg, amikor épp nem parkolunk rá!), mit akar még sétálóutcákat is. Nem is fizetnek adót, akkor milyen alapon akarnak bármit!

igazi hős 2013.09.08. 00:55:19

@boszorkányság: "A városi főutakkal párhuzamos mellékutak miért nem elkalmasak a kerékpáros közlekedésre?" Erre a legegyszerűbb válasz: próbáld ki. Kicsit hosszabban: védetté és ezzel biztonságosabbá lehet tenni pár stoptáblával (ezzel szívni fognak, akik a párhuzamos utcákban kerülték el mondjuk az Andrássyn levő dugót), de ez kevés. Nincsenek átvezetések ott ahol a mellékutca keresztezi a sugár irányú utakat. Vagy újabb lámpás kereszteződést raknál rájuk 1-2 sarokra a Körúttól, hogy a bringások átmehessenek? Nem fogná ez le jobban az autóközlekedést, mintha elvennéd a parkolósávot? Nem kerülne sokkal többe?
Ráadásul az ívelt Körút és az egyenes mellékutcák geometriája miatt elég nehéz lenne ezt kialakítani, elég cikkcakkos lenne. A Nagymező ez egyetlen viszonylag hosszú egyenes szakasz, de az már nem annyira a Körút mellett van.

igazi hős 2013.09.08. 00:57:35

@calabria007: "bőségesen fedezik... nem ezzel van a baj..." Hol? Németországban vagy Angliában igen, Mo-n nem. Azzal van baj, hogy ilyen tévhitek vannak. Mikulás sincs...

igazi hős 2013.09.08. 01:02:13

@calabria007: "ne legyen az üzemanyagon se ÁFA, se jövedéki adó" Zseniális gondolat. Mindenki nálunk venne üzemanyagot, még az ukránok is. Kisebb bökkenő, hogy a jövedéki adó minimumát az EU szabályozza. Még szebb ötlet az ÁFA eltörlése: minden árun van, csak pont ezen ne legyen, ezzel is ösztönözzünk a sokat fogyasztásra.

calabria007 (törölt) 2013.09.08. 09:07:57

@igazi hős:

ismerem az EU szabályozást, nem véletlenül vagyok EU-szkeptikus

calabria007 (törölt) 2013.09.08. 09:08:34

@igazi hős:

+ általánosságban vagyok ÁFA ellenes

boszorkányság 2013.09.08. 09:33:23

@igazi hős:
A párhuzamos egyik utat végetté lehet tenni, innentől a keresztirányú forgalom elsőbbséget kell adjon.
A HATALMAS költséggel megépített főutakon az 50 km/ó és a 15-30 km/ó sebességgel egymásnak eresztett járművek közötti balesetveszély beépített.
Azt azért leszögezhetjük, hogy "nem csak a 20 éveseké a világ", tehát azok is közlekedhetnek kerékpárral akik nem 50-60-nal szeretnének tekerni a körúton? :) Nézzünk meg egy vidéki mezővárost: nyuggerekkel van tele. Budapesten sem kell sokáig várni és itt is többségben lesznek a ma még 40-50 évesek, mikor 60 - 70 évesen is használni akarják a drótszamarukat.

boszorkányság 2013.09.08. 09:37:51

Van még egy kérdésem a mostanság BKV buszt vezetőkhöz és a kerékpározókhoz: mit szólnak ahhoz a terjedő dologhoz, hogy beterelik az alkalmatlan szélességű buszsávba a kerékpárosokat.
A szabály az, hogy LEGALÁBB 3,75-4,25 méter között kell legyen az a buszsáv ahová kerékpárost is be szabad engedni. Így tudja a sávon belül a busz elkerülni biztonságosan a kerékpárost.
Ezt a szabályt nem érzi a törvénytiszteletlen BKK magára nézve kötelezőnek! (a hajdan kiépített buszsávok 3-3,35 méter szélesek.)

boszorkányság 2013.09.08. 09:40:48

@igazi hős:
azért remélem nem rozsdásodott össze a kormány a kerékpárodon, vagy nem 200-zal mégy, hogy a kanyar íve kilométeres sugarú kell legyen a biztonságos haladásodhoz, a belátható távolság pedig a féktávolságod miatt legalább 60 méter kellene legyen...:(

boszorkányság 2013.09.08. 11:10:14

Azért ne gondoljátok, hogy a kerékpározás ellensége vagyok: az urológusoknak is élniük kell valakikből, a prosztatagondjaikat a kerékpározó fiúk "gránitalapra" helyezik vele...

"A hegyi kerékpározás vagy a nem megfelelő nyereg használata árt a férfiasságnak. Az innsbrucki megyei kórház szakértői 75 férfit vizsgáltak meg, és a biciklizők 88%-ánál prosztata problémákat észleltek. A kerékpármentes életmódot folytatóknál csak 26%-os volt az elváltozások aránya. A hegyi kerékpározás a heréket is megviselheti. „Az ütődések következtében kialakuló hegesedések környezeti bevérzéseket eredményezhetnek, vagyis romlik a herék vérellátása, ami káros következményekkel járhat a spermiumképzés mennyiségét és minőségét illetően is.” – nyilatkozta Dr. Simon Zsolt, urológus."

Most írhattok a jobb ülésekről, de nem azok a kerékpárok vannak többségben amelyek néhány százalékkal javítanak ezen a szomorú statisztikán és azok is csak (drágán és kismértékben) csökkenthetik, de nem szüntetik meg a problémákat, hanem azok amelyek ártanak.
Szóval a napi hivatásforgalmi (iskolába- munkába-járás) kerékpározásnak lesznek ártalmai, melyeket a lányok nem néznek majd jó szemmel...

:(

boszorkányság 2013.09.08. 11:16:07

A Nagykörútra kerékpársávot és vele egyidőben az urológiai rendelőbe még egy padot a várakozóknak.
:(
Az inga átlendülését látjuk a kerékpározás kényszerű előretörésében. Nincs pénz (közösségi) közlekedésre, inkább ezt választják sokan.
Vessétek a szemeteket a kórházakra: ha a jól menő orvosok átülnek a Lexusukból a kerékpárra, mert az egészséges, mert ők is tovább akarnak élni a kedvező hatása miatt, akkor gondoljátok, hogy nem lesz bajotok. (Frei mondta: "a széles látókör jár mindenkinek". Lássátok meg a környezetet.)

igazi hős 2013.09.08. 11:50:10

@calabria007: Ez szimpla tárgyi tévedés vagy hazugság: több mint 600 milliárdot (ennyi jön be az üa. jöv. adóból) költünk el utak építésére, javítására, karbantartására.

igazi hős 2013.09.08. 11:56:07

@boszorkányság: "A párhuzamos egyik utat végetté lehet tenni, innentől a keresztirányú forgalom elsőbbséget kell adjon." Mármint az Üllői, Rákóczi, ... utak? Ezt gondold végig még egyszer, akkor te is oda jutsz: lámpák kellenek, amik növelik a dugót.
Ami a különböző sebességet illeti: autópályán nem okoz gondot, hogy a külsőben 90-nel megy a kamion, a belsőben meg 130 felet a személyautó? Pont ezért kell saját sáv, hogy ne előzni kelljen a bringást (illetve gyakrabban a bringásnak ne kelljen előznie az autót), hanem párhuzamos forgalom legyen, és akkor lényegtelen, hogy ki a gyorsabb.

igazi hős 2013.09.08. 11:57:41

@boszorkányság: Nem. Viszont amikor utat váltasz, akkor mindig becsatlakozol egy új forgalomba, ami veszélyhelyzet. Vagy végiglámpázod és attól lesz dugó?

boszorkányság 2013.09.08. 12:11:49

@igazi hős:
Elég egyszerű a problémafeltevésed...
A többieknek, mert nem reménykedek az igazi hős szemléletváltozásában...: Az Üllői-Rákóczi most is keresztezik egymást, akkor is kellene a kerékpározó aktivitása a közlekedésben, ha a főútak kereszteznék, akkor is ha a főút-mellékút keresztezné egymást.
A nagyforgalmú mellékút-itt említett párhuzamos kerékpárutak kilámpázása lényegesen olcsóbb lenne, mint a nagykörút lenullázása: A buszmegállókban nem lenne kerékpársáv, vagy a megállónál a gyalogosok között kéne elhaladni?

A körúti megállási tilalom VÉGLEG betenne az ottani üzleteknek. Ezt bizonyára nem akarnák...

A körúttal párhuzamos utcákban sokkal biztonságosabb lenne a közlekedés. Engedhető lenne az oda-vissza forgalom is kerékpárral, így csak egy utca lenne kiváltságos és így a négykerekűeknek nem javasolt. A jelenlegi áldatlan állapotok a kerékpározás terén nem dicsőségesek.
Felszereléshiány, közlekedési ismeretek teljes hiánya, a közlekedési ismeretek zárójelbe tevése nem vezet jóra. A többi közlekedővel elmérgesedik a viszony, baleseteknél pedig nem kérdéses hogy ki húzza a rövidebbet.

boszorkányság 2013.09.08. 12:14:30

"Az Üllői-Rákóczi most is keresztezik egymást"
ez így marhaság: lassabban írok, mint gondolkozom:

talán így: Az Üllői-Rákóczi sugárirányú utak most is keresztezik a Nagykörutat

boszorkányság 2013.09.08. 12:21:00

Remélem az azért megmaradt: a nagyságrendi tömegkülönbségek és a nagy sebességkülönbség szétválasztása életet menthet. Egybeterelésük a jelen megoldásokkal életellenes.
A szélső sávból egyenesen! továbbhaladó kerékpár és a belsőbb sávból jobbra!! kanyarodó busz, szgk, tgk konfliktusa megoldhatatlan. Esőben-hóban-sötétben (párosulva a kivilágítatlan, vagy szabálytalan, gagyi lámpával kivilágított kerékpáros) végleg felismerhetetlen egy jármű jobb oldali tükrében. Néhány milliméter a képe csak!

boszorkányság 2013.09.08. 12:26:56

@igazi hős:
De nem a belső sávban kell haladnia, nem a belső sávból kell a személygépkocsinak lahajtania a pályáról!! keresztezve a teherautó elsőbbséggel rendelkező haladását.
Jelenleg ez a felállás a kerékpárutaknál!

Tessék ésszel és gondolkozva közlekedni, majd véleményt nyilvánítani!
A butaság ne párosuljon szorgalommal!
Aki kerékpárt vesz, aki kerékpárra ül annak joga és KÖTELESSÉGE a közlekedési szabályokat ismerni és betartani.

Fhmen 2013.09.08. 14:27:59

@Kandeláber: a miheztartás végett a kitört küllövel bontanám ki a beled amire aztán felkötnélek

igazi hős 2013.09.08. 20:21:34

@boszorkányság: Te tényleg nem érted. A főutak kereszteződése már most is megoldott (úgy ahogy), viszont a te megoldásod tuti tönkreteszi legalább az egyik irány zöldjét.

igazi hős 2013.09.08. 20:22:52

@boszorkányság: "a nagyságrendi tömegkülönbségek és a nagy sebességkülönbség szétválasztása életet menthet" Abszolút igazad van. Pont ez az érv a kerékpársáv mellett!

igazi hős 2013.09.08. 20:31:13

@boszorkányság: Te szoktál vezetni? Én úgy hajtok le a pályáról, hogy kisorolok, ha ott meg egy lassabb, akkor felveszem a tempóját és kihajtok. Persze sokan inkább nagy gázzal még a lehajtó előtti utolsó métereken megelőzik a teherautót, hogy aztán nagy fékkel bemehessenek a lehajtóra.
Bármilyen meglepő a kerékpársávval pont így kell "bánni": index, ha kell lassít (szinte biztosan kell, mert a Körúttól az Oktogonon kívül elég nehéz 50-nel lekanyarodni, ráadásul a legtöbb kanyarban zebra van és gyalogosok, sőt más autósok is) , átsorol a kerékpársávon keresztül a kanyarodóba és kihajt. Ahol nincs kanyarodósáv, ott kéne a járda kárára terjeszkedni (ez csak kis területet jelentene és csökkentené a dugót), vagy ha ez nem megoldható, akkor nyílt kerékpársávot kell kialakítani és megfelelően használni.

calabria007 (törölt) 2013.09.08. 21:00:52

@igazi hős:

én is vmi ilyennel kalkuláltam (kb. 1,6 milliárd liter gázolaj, ill. közel 1,3 milliárd liter bezin után)
nol.hu/gazdasag/uzemanyagbol_tavaly_kevesebb_fogyott__mi_lesz_iden_____

persze emellett még vannak egyéb adók is, pl. gépjárműadó, abból is bejön vagy vmi 75 milliárd forint

hvg.hu/cegauto/20120607_gepjarmuado_olasz_mod

és vannak egyéb tételek is pl. regisztrációs adó

kötve hiszem, hogy ennyi pénzt költenének útkarbantartásra, útépítésre mostanság...

de ha máshogy tudod akkor hozhatsz vmi forrást, érdekel a téma

calabria007 (törölt) 2013.09.08. 21:04:56

@igazi hős:

apropó mintha ÁFA is lenne az új gépjárművek értékesítésekor...

az is csinos summa lehet...

Pagnar 2013.09.09. 02:06:11

Nekem az uveg pezsgom mar be van hutve 2014-es 4/5-os gyozelemre.

Hat nektek? Ti bicikli imado, libsi, bolsi, libajnai varo, gyurcsany-szopo, retardalt majmok?

Szanalmas kis senkihazi magukat ertelmiseginek gondolo, blog huszarok es internet harcosok gyulekezete.

Elore rohogok azon, hogy a kov valasztas mekkora "FAIL" lesz szamotokra.

Addig is kitartas elvtarsak, a remeny hal meg utlojara !

Looooooooooooool

Kandeláber 2013.09.09. 07:40:05

@Kanarianvogel: Az Andrássyn igen, de a Körúton nem.
@regress: Likud-testvérpárt vezetője nekem nem kedves.
@Fhmen: LOL, előbb a véres pofádat kéne megtisztogatnod, utána meg összeszedni a fogaidat.
Ezt követően lehetne beszélgetni arról a bélontásról. :D

közösperonos átszállás 2013.09.09. 09:26:39

@boszorkányság: "Nézzünk meg egy vidéki mezővárost: nyuggerekkel van tele."

Meg biciklisekkel, akik nem a főbb utakkal párhuzamos mellékutcákon tekernek, hanem bizony a főbb utakon. Az autósok meg képesek ezt kezelni. Nohát.

közösperonos átszállás 2013.09.09. 09:29:36

@boszorkányság: "A városi főutakkal párhuzamos mellékutak miért nem elkalmasak a kerékpáros közlekedésre?"

És miért nem alkalmasak autós közlekedésre? Na, pont ugyanazért.

Megjegyzem, itt helyben épült egy ilyen megoldás; a múltkor megszámoltam, a nyolc kereszteződésből egyben(!) van elsőbbsége a kerékpárosnak (kétszer pedig nincs keresztező forgalom). A papíron csodásan kiemelt biciklisútvonalak valahogy hajlamosak így megvalósulni.

igazi hős 2013.09.09. 09:49:15

@calabria007: Igazad van, már messze kevesebb a bevétel, mint amit írtam (3 mrd liter az csak 330 mrd forint).
ÁFA-t kár belekeverni, az mindenen van, a kerékpárosok által megevett csokin is. Minden elköltött pénzed ötöde az államé, ez az alap, kivéve ha az állam által hasznosabbnak ítélt dolgokra költöd (pl. focimeccsre veszel bérletet). Számoljunk: az átlag autón van egy millió Ft ÁFA és használjuk 20 évig, az 50 ezer évente. Befizettem 700 ezer áfát 12 évvel ezelőtt, ez mire jogosít fel? És ha használt autót vettem volna 0 ÁFA tartalommal, akkor nem is mehetnék ki az utcára, vagy csak bizonyos utakat kéne elkerülnöm?

calabria007 (törölt) 2013.09.09. 10:11:01

@igazi hős:

az autóhasználatot terhelő adókban az ÁFA is masszívan benne van...

szóval nem illik ezt kihagyni...

calabria007 (törölt) 2013.09.09. 10:18:10

@igazi hős:

szóval 3 milliárd liter üzemanyag kapcsán én inkább 650-700 milliárd forinttal kalkulálnék

közösperonos átszállás 2013.09.09. 10:35:51

@calabria007: "az üzemanyag árának durván 60%-a adó"

Durván 51-52%-a, mármint, ott van a linkeden. És akkor ebben az ÁFA teljes egészében benne van, amivel ugye erősen aggályos számolni (de amúgy akár számolhatunk is vele, csak akkor a kiadásokat is bruttó értéken vegyük).

calabria007 (törölt) 2013.09.09. 10:46:39

@közösperonos átszállás:

Na, jó pontosítsunk:

2011-ben 53,9% volt adóterhelés a benzin esetében, ill. 48,5% a gázolaj esetében.

calabria007 (törölt) 2013.09.09. 10:49:24

@közösperonos átszállás:

és mintha a benzin adalékanyagai, ill. hígítóanyagai is adóznának (külön)

"Az ellenőrzött ásványolajtermékek közül a jövedéki adó mértéke az ólmozatlan benzin adalékanyagára, hígítóanyagára120000 Ft/ezer liter lesz, az üzemanyag célú gázolaj adalékanyagára, hígítóanyagára110350 Ft/ezer liter, egyébként0 Ft/ezer liter."

ado.hu/rovatok/ado/no-az-uzemanyag-es-sor-jovedeki-adoja

calabria007 (törölt) 2013.09.09. 10:55:28

@közösperonos átszállás:

mellesleg az ÁFÁ-val egyáltalán nem aggályos ebben a tekintetben számolni (mivel ez a kérdés csak az adóterhelésről szól)

közösperonos átszállás 2013.09.09. 11:18:34

@calabria007: "2011-ben 53,9% volt adóterhelés a benzin esetében, ill. 48,5% a gázolaj esetében. "

Igen, _ma_ 51% (kicsit kevesebb) a benzin kisker. árának adótartalma, 420 Ft-os árral számolva. Minél nagyobb árral számolunk, az arány annál kisebb (mert a jövedéki adó fix összeg, így csak az ÁFA (és talán a készletezési díj?) nő), gázolajra meg valóban még ennél is kevesebb (habár a két arány határértéke megegyezik a végtelenben).

otapi 2013.09.09. 15:02:47

@calabria007: Honnan jött ez a 3 milliárd liter? Annak a jó részét a furgonok, teherautók, kamionok viszik el amiknek a fuvarját végül nem kizárólag az autótulajdonosokkal fizettetik meg, hanem mindenkivel aki a boltban vásárol.
Azt hinni, hogy ez 3 milliárd liter üzemanyagot az autósok zsebből fizetik - hát...

calabria007 (törölt) 2013.09.09. 15:30:19

@otapi:

akkor is az üzemanyagokra terhelik rá

közösperonos átszállás 2013.09.09. 15:53:16

@calabria007: "akkor is az üzemanyagokra terhelik rá "

Még egy érv, hogy az ÁFÁ-t ne számoljuk, a teherautóban elhasznált üzemanyag ÁFÁ-ja ugyanis visszaigényelhető.

calabria007 (törölt) 2013.09.09. 16:12:17

@közösperonos átszállás:

végső soron minden adót visszafelé hárítanak, azaz a termelők felé, mivel a fogyasztó nem megy be több pénzzel a boltba

(magasabb ár = alacsonyabb fogyasztás = alacsonyabb kibocsátás... persze a kereslet rugalmasságán is sok múlik)

calabria007 (törölt) 2013.09.09. 16:13:00

@közösperonos átszállás:

"a teherautóban elhasznált üzemanyag ÁFÁ-ja ugyanis visszaigényelhető. "

ettől azonban még beépül a kiskereskedelmi árakba

igazi hős 2013.09.09. 16:13:18

@calabria007: Az életet terhelő adókban az áfa masszívan benne van. Fogyasztási adó, érted? Amit elköltesz, abból egy rész az államé. Mindegy mire költöd.
Hazakerezek, lehúzok 2 sört, hoppá, hát nem a pénzem negyede elment az államra?! Irgum-burgum vaspatkó!

igazi hős 2013.09.09. 16:16:23

@calabria007: Rosszul teszed. Benzinen 120, gázoljaon 110 Ft a jövedéki adó. 1,6 mrd * 110 + 1,3 mrd * 120 ez a pontos képlet. Végezd el és ha még mindig 400 mrd fölötti az eredmény, akkor szólj nyugodtan.

calabria007 (törölt) 2013.09.09. 16:22:34

@igazi hős:

"Az életet terhelő adókban az áfa masszívan benne van."

és így az üzemanyagokon is rajta van...

calabria007 (törölt) 2013.09.09. 16:24:32

@igazi hős:

+ ÁFA

+ regisztrációs adó
+ gépjárműadó
+ ÁFA az új gépjárművek után

és biztos vannak még egyéb tételek is

PS.: hol van a forrás az útkarbantartásra, -építésre fordított összegekről?

otapi 2013.09.09. 16:35:32

@calabria007: Az áfát hányszor kell számolni? :)
Regisztrációs díj csak külföldi kocsira van, a gépjárműadó meg az önkormányzatnak megy nem az államnak és havi kb. 1000 forint...
Csak összehasonlításképp, 1 m2 aszfaltozás alapozás és mutyi nélkül 10 ezer forint felett van. Alapozással és mutyival ennek sokszorosa.

otapi 2013.09.09. 16:38:06

@calabria007: "akkor is az üzemanyagokra terhelik rá "
Nyugi, nem írtam az ellenkezőjét. Annyit írtam, hogy az üzemanyagot mindenki fizeti.

igazi hős 2013.09.09. 20:28:40

@calabria007: "PS.: hol van a forrás az útkarbantartásra, -építésre fordított összegekről? " Ha már annyira lovagolsz az áfán, megtehetném, hogy beírom mennyi áfát fizetek egy évben, de a neten mindenki akkora farka és fizetése van, amit csak letud írni, ezért inkább nem teszem.

Kanarienvogel 2013.09.09. 21:15:58

@Kandeláber:
Azt írtad: "Sokat járok az Oktogon környékén, és ezek az idióta biciklisták rendszeresen a körúton és az Andrássyn is a járókelők között szlalomoznak."

Az Andrássyn az a helyzet, amit leírtam, a körúton nincsen kerékpársáv. Szerintem ezt roppant egyszerű átlátni.

Én az olyan emberek miatt költöztem el Magyarországról, mint a sokat emlegetett reggeli műsorvezető, aki arrogáns és korlátolt, és azok miatt, akik nem értik meg, hogy ahol nincs kerékpársáv, azon a szakaszon a kerékpárosok úgy közlekednek, ahogy tudnak. Ha az úton mennek, akkor az autósok óbégatnak és a beteg buszosok, ha a járdán, akkor az a baj.
Olyan helyre költöztem, ahol az egész város tele van kerékpárutakkal, ahol pedig véletlenül nincsen, ott pedig az autósok intelligensen és előzékenyen közlekednek a kerékpárosok mellett, mert értik és tudják, hogy az út nem csak az autósoké, hanem minden közlekedőé.

Azért bízom benne, hogy egyszer a legprimérebb agyú emberek is megértik Magyarországon, hogy a kerékpárosok mennyire fontosak, és elismerik, hogy éppen annyira a kerékpárosoké is az út, mint az autósoké.

közösperonos átszállás 2013.09.10. 08:48:19

@calabria007: "+ ÁFA
[...]
+ ÁFA az új gépjárművek után"

Na ezért kéne érteni, hogy is működik az ÁFA, mert itt bizony egyes tételeket duplán számoltál bele. Holott neked pont egy felső becslést kéne adnod.
süti beállítások módosítása