Novák Attila cionizmusról, szélsőjobbról és a hazai zsidóság útkereséséről
2011. szeptember 10. írta: Redakció

Novák Attila cionizmusról, szélsőjobbról és a hazai zsidóság útkereséséről

  Ahogyan magyar vagyok és szeretem Magyarországot, úgy zsidó is vagyok és úgy érzem, van közöm Izraelhez is: örülök, hogy létezik, büszke vagyok a sikereire – mondja Novák Attila történész, a Szombat című zsidó közéleti-kulturális magazin szerkesztője. Novák szerint fontos, hogy ne tartsuk ellenségnek az iszlámot.

  Szilvay Gergely Magyar Kurírban megjelent interjújának bővített, szerkesztett változatát híroldalunkon olvashatják.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr623215992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tewton 2011.09.10. 20:44:05

@málnási:
kapcsolja nekem griftet! azonnal!

Bell & Sebastian 2011.09.10. 21:44:16

@tewton:
New Yorkba ment, furgont bérelt valami bulira, de fel ne hívja. Korán van nála.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.10. 21:49:38

Ez az interjú horrorisztikus! Aki ezt nem látja, az komplett hülye.

A képlet: N. A. vagyok, magyar történész, zsidó, cionista. Őseim részben katolikusok, részben zsidók. Fiatalkoromban volt egy katolikus korszakom, amit kiábrándulás követett. Cionista vagyok, úgy látom, hogy a cionizmus a zsidóságot beemelte a történelem aktorai közé, politikai autonómiával ruházta fel a zsidó közösséget s ezzel objektumból szubjektummá váltak, a zsidóság számomra nem (csak) vallási identitás... Bírálom a magyar (és európai) nacionalizmusok antijudaista elemeit... Nem vagyok egyedül...

No, most képzeljük el ezt fordítva: X. Y. vagyok, magyar történész, magyar, nacionalista. Őseim részben katolikusok, részben zsidók. Fiatalkoromban volt egy zsidó korszakom, amit kiábrándulás követett... Nacionalista vagyok... Bírálom a magyar (és európai) liberalizmusok antikrisztiánus elemeit... Nem vagyok egyedül... --- Ez utóbbi karakter megjelenhetne-e, mint méjnsztrím-minta?

Külön kiemelném az antjudaista-motívumot az interjúból! Ez veszélyesebb, mint az antiszemintizmus-vád! Az antijudaizmus-motívum be(vissza)emelése a történetbe (végeredményében) az európai (és így a magyar) kultúra keresztény voltának megkérdőjelezése...

Européer konzervatív fiatalok, atlantista fideszesek, zsidó nacionalista magyar történészek, ez a kemény, nem a ***!

ü
bbjnick

tewton 2011.09.10. 22:05:53

@bbjnick:
látom, magénak is leesett a burkolt katolikusozás az antijud-mussal. alakul a romkocsma-fidesz-lmp-koalicio. lesz még rosszabb kötcsénél!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.10. 22:34:22

@tewton:

Kötcse megteremtette azt az űrt, ahol ez a romkocsma-fidesz-lmp-koalicio tértfoglalhat. Én bizony, innét, meg nem mondom, kinek van és kinek nincs ez ínyére?! Nem látom azokat a falangista fideszvezéreket!

ü
bbjnick

tevevanegypupu 2011.09.10. 22:46:35

@bbjnick:

El tudom kepzelni forditva is, jo kis cirkusz lenne, meg lehet probalni.(:De hosszas morfondir utan azt hiszem, nem erdemes oket komolyan venni. Egyszeruen tenyleg nem. Ezek olyanok mint az arabok: gyerekek. Duzzognak,toporzekolnak, bombolnek, ezzel zsarolnak. A ket pofont tulajdonkeppen nekik kellene adni, es most mar vegre fogjak be a szajukat. Es orvendjenek, hogy beken elhetnek egy nekik idegen orszagban. Ez a "mi is magyarok vagyunk.." szoveg egyre hamisabban cseng toluk, foleg a ket Kertesz meg Bartus nyilatkozatai utan. Micsoda kuss van rola naluk..

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.11. 00:15:30

Nincs kicsit zsidó meg félig zsidó, vagy ha van is, akkor vagy a Szombat újságírója, vagy rabbi a Dohány utcában, esetleg vendégszerző az Amerikai Népszavánál.

Rák úr 2011.09.11. 01:57:14

Novák Attila hány lovat igyekszik egy seggel megülni?

tewton 2011.09.11. 02:41:56

@bbjnick:
nézzen át az elit megmondások helyére, ott is ezt a cikket vitatjuk. esetleg csinálhatna egy új, titkos nicket, amivel ott kommentelhetne inkognítóban ... itt a mandarineren a levegő olyan ritkás.

Alfőmérnök 2011.09.11. 07:44:23

@tewton: tewton-tewton maga nem hülyegyerek, a 35 év alattot jól belőtte, de az intencióval kapcsolatban alighanem tévúton jár. :)

(Vicces amúgy így kívülről nézni a zsidó-keresztény meccset. Szórakoztató. :))

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.11. 08:35:15

szegény bbjnikk, szegény magyarország! ez ellen a hétmérföldes gazember ellen csak a kdnp cigarettái, és semjén szalonkára füstölgő puskacsöve. :)

VI. Béla 2011.09.11. 10:50:42

Kíváncsi volnék, Novák hogy áll az evangéliumok farizeus-írástudó képével, és mit kezd vele? Felismeri benne magát?

Charter 2011.09.11. 12:48:45

jó ez a szöveg, a szélsőjobb antiszemita csürhe tobzódik, elégíti ki magát. viszont óriási szolgálatot tesznek azoknak, akik be akarják bizonyítani, mennyi antiszemita van az országban.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.11. 16:15:09

Novák: "Ha Magyarországot tekintjük, Erdő Péter bíboros úr szerencsére rendkívül érzékeny ezekre a kérdésekre, támadják is emiatt a szélsőjobbról."

Nem csoda, Erdő is kaftános, és általában is tele van már régóta kaftánossal a katolikus egyház vezetése, kajmán pápák is voltak már szép számmal, de kajmánbarát még több. Pedig mintha lett volna az Ószövetségnek valami újratárgyalása, ami hatályon kívül helyezte a bosszú népének alapvetéseit. A Hit Gyülekezete is akkora keresztény, hogy bibsi jelképek nélkül létezni sem tudnának, nem csoda, hogy ekkora divattá vált a "vallások közötti párbeszéd", meg a tolerancia, ami semmi másról nem szól, mint a kereszténység elzsidósításáról és újabb holló-megemlékezésekről.

Bell & Sebastian 2011.09.11. 16:25:13

Milyen érdekes, hogy a Regnum Marianum kérdésében is megosztott a Püspöki Konferencia. Vagy tán nem is, még feljebb kell kapisgálni.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.11. 16:31:16

Felajánlok fél pár lyukas zoknit annak, aki rámutat, hogy ez a "félig magyar, félig zsidó" = 100% kajmán a végeérhetetlen interjújában hol fogalmazott meg akár egyetlen gondolatot is magyar szemszögből.

Vérzsidó = 100% kajmán
Magyar-zsidó mesztic = 100% kajmán
Izraelita = 100% kajmán

Makacs génjeik vannak, az biztos, 1/8 zsidónak is pont olyan kampós az orra és a lelke, mint a 8/8-osnak. Nem érdemes keveredni velük semmilyen ürüggyel, még "vallások közötti párbeszéd" színjátékával sem. Az Akos Kertes-kérdés is elkerülhető lett volna, ha nem kap semmilyen díjat az országtól, egyrészt akkor már hamarabb előbújt volna belőle a zsidó, másrészt nem kellene szégyenkezve megfosztani a díjaitól, belátva, hogy már megint kajmánt öleltünk a keblünkre. A Magyar Gárda zsidaja is addig hőzöngött a tárgyaláson, amíg teljesen teret nem nyert az irracionalitás, ami az irracionális döntések melegágya.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.11. 16:38:01

@Bell & Sebastian: Paskay és Erdő fajtárs mindig tekintettel volt a más vallásúak érzékenységére, ezért a nagy megosztottság a katolikus egyházban a katolikus templommal kapcsolatban. Egészen szürreális, hogy Erdő Péternek írnak nyílt levelet a katolikusok, hogy támogassa a Regnum Marianum újjáépítését. Ha Erdő nem bibsi lenne, hivatalból ő lenne a fő kezdeményező.

Bell & Sebastian 2011.09.11. 16:40:53

@tireusz: Osztják, hát. Csak nem innen, onnan, feltételezhetően a moderálásnak köszönhetően. Marad a jól bevált antifasiszták gegen nácik örökzöldség.

Bell & Sebastian 2011.09.11. 16:58:39

@Sarkalatos hozzászóló: Nem túl bonyolult a képlet. A mai, vodicai szentbeszédében Bábel Balázs érsek úr elég egyértelműen kijelentette, hogy az ortodoxia maradt az egyetlen, történelmi szövetségesünk - például a magzati élet védelme frontján.
(Mást is mondott, bízom hozzá, közzéteszik nyomtatásban is -ha merik-, majd akkor beidézem.)

Nem hinném, hogy reformer, aranyborjúhájpolóvá kellene átalakítani az Anyaszentegyházat, az Újszövetség a végleges, a régit más nyerte a tárgynyeremény sorsoláson. Mint például bucifejű Novák és eszmetársai a katolikus táborból.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.11. 19:34:55

@tevevanegypupu:

"Duzzognak,toporzekolnak, bombolnek, ezzel zsarolnak. A ket pofont tulajdonkeppen nekik kellene adni, es most mar vegre fogjak be a szajukat." --- írja.

Úgy van ez valahogy, szerintem, hogy ahol nincs erős kultuszpolitika (nemzet-, művelődés-, oktatás- és valláspolitika), no, ott szabad a pálya a kertészákosizmusnak, a novákattilizmusnak, mohácsiviktórializmusnak stb. Még pofozkodni sem igen kell annak, aki belül erős. Még a szlovák provokációkkal kapcsolatban írtam egy bejegyzést, az ott leírtak (szerintem) ebben az esetben is érvényesek: magyarido.blog.hu/2009/08/28/suhannak_visszaszallnak_lovasok_most_a_vizre

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.11. 19:52:37

@tewton:

Köszönöm megtisztelő invitálását!

ü
bbjnick

ökörpöröly 2011.09.11. 21:21:43

Valaki nem lehet cionista és bármely más nemzet tagja. A cionizmus olyan dogma, amely kizár minden más nemzethez való tartozást. Egyébként a judaizmus is. Ha valaki vesz fáradtságot és elolvassa az Ó-Szövetséget, az láthatja, hogy a zsidó hit alapja a fajtisztaság, mely "szükséges", hogy Isten kiválasztott népe lehessenek hitük szerint. A fajtisztaságot többféle módon érték el, egyrészt a nemzetbe való beemelés nehézségével -pl. egyiptomi lehetett teljes értékű zsidó 3 generáció után, de egy csomó szintén szemita-hamita nemzetiség ki volt zárva-, környező népek kiirtásával, idegen nemzetiségű házastárs, illetve a vegyesházasságból született gyermekek elűzésével stb.. Miután szétszóródtak, azután is megmaradtak a közösségeik, melyben belterjes tenyészetet alakítottak ki. A zsidó identitás alapja minden más nép és vallás gyűlölete -lásd szintén Ó-Szövetség, Talmud-. Ezt a gyűlöletet a vallási vezetők tovább fokozták abbéli félelmükben, hogy a zsidóság áttér a keresztény vagy az iszlám hitre -attól függ, az adott területen ki volt a domináns-. Zsidónak lenni annyit jelent, mint minden más nemzetiségűt és vallásút gyűlölni, prédának tekinteni. A gettókat se a keresztények hozták létre, hanem a zsidó vallási vezetők utasítására jöttek létre, hogy ne kelljen keveredni más vallásúakkal, a közösségeik egyben maradjanak.
A zsidó vallás a beteges irigység és gyűlölet vallása. Az antiszemitizmus nem más, mint minden más nemzet önvédelmi reakciója a judaizmus gyűlölete és társadalomromboló hatása ellen.
A zsidók mindig is problémát okoztak, gyűlölték őket a babilóniaiak, a görögök, a környező népek tagjai, de a multikulturális Róma is.
Van egy torz érvrendszer, amely szerint a kereszténység szította és okozta az antiszemitizmust, mert irigyelték, hogy ebből a népből származik Jézus Krisztus. Na ja, de hol volt a kereszténység államvallás a görögöknél, a I.-II. Rómában, Egyiptomban .... Ha belegondolunk -és van némi történelmi ismeretünk-, akkor pont az egyház védte meg a zsidóságot. A judaizmus volt az egyetlen olyan vallás sokáig, melyet szabadon gyakorolhattak az államvallás mellett. A ősi germán, kelta, szláv, magyar stb. népek vallásait mind kiirtották, de elpusztították a gnosztikus keresztényeket, a katolikusok a protestánsokat, a protestánsok a katolikusokat, csak a beteges judaizmus maradhatott meg szabadon gyakorolható vallásként -persze néha voltak erőszakos átkeresztelések-. Ha a kereszténység és az uralkodóosztály nem védte volna őket, mára már írmagjuk se maradt volna Európában.
A zsidó mindig is gyűlölettel és beteges kapzsisággal viseltetett az államalkotó nemzetek ellen, prédának tekintve őket. Igaza volt Voltaire-nek, amikor azt írta, hogy nincs olyan bűn, amit a zsidók el nem követtek volna, és nincs olyan büntetés, amit meg ne érdemelnének.
A zsidó és a cionista nem "állampolgár", mert minden számukra idegen társadalom ellensége.
Számomra a zsidóság nem faji "alakulat" elsősorban, hanem a kulturális magatartásminták, értékrend által összegyúrt beteges közösség.
A zsidó nép kialakulásából szépen levezethető értékrendjük és viselkedésük miértje. Az elméletek többsége szerint a kánaániták szegény, elmaradott vidéki közösségeiből, illetve az odacsapódó szemita-hamita pásztornépekből alakult ki. Ma úgy mondanánk, a társadalom legalján álló, elmaradott lumpenprolik alkották a közösséget. Egy ilyen elmaradott közösségnek kellett támasz, hogy alsóbbrendűségét, fejletlenségét, kulturális elmaradottságát, jelentéktelenségét feledni tudja. A vallásuk ezért lett a kiválasztottság és a gyűlölet vallása. Olyanok, mint Pol Pot gyilkos szegényparasztjai, a lumpenproli kommunista gyilkos hordák tagjai, akik kérlelhetetlen gyűlölettel viseltettek a városlakók, a polgárság és az értelmiség ellen.
A cionizmus is annyira fajvédő, mint az ortodox judaizmus. Begin, Golda Meir és sok-sok vezető cionista bűnöző kijelentette nyilvánosan, hogy a zsidóságra a legnagyobb csapás nem a holocaust -ebben egyetértek velük:)-, hanem a vegyesházasság jelentette. Ugyan olyan beteg, élősködő paraziták, mint az őseik voltak.
A múltban lehetőséget kaptak arra, hogy asszimilálódjanak, a társadalom normális tagjává váljanak, nem történt meg, ennek következtében lépnie kellett Európának, és lépett is, de sajnos nem elég keményen, nem elég hatékonyan.

ökörpöröly 2011.09.11. 21:33:38

Egyébként érdemes olvasni a zsidó liberálisokat, amikor saját közegüknek beszélnek. A liberális Heller és társai rögtön átváltanak szélsőségesen fajvédő ortodox zsidóra, akik mellett a a héják is csak varjúnak tűnnek. A zsidó nem lehet a társadalom hasznos tagja, csak ha teljesen feladja identitását.

ökörpöröly 2011.09.11. 22:02:21

@Dr. Zerge: Ha tele lesz a szűrőd, akkor vándorolj ki Izraelbe! :)

ökörpöröly 2011.09.11. 22:09:47

@Sarkalatos hozzászóló: A zsidók már régóta beépítettek embereiket a keresztény egyházakba. Olvastam Ungvári Tamásnak az Elbert Jánosról írt könyvét, abban írja, hogy egyik kikeresztelkedett rokona -Ungár nevezetű- katolikus püspök lett, de őt hittanra nem ő, hanem egy másik zsidó, Virág püspök oktatta. Akivel közösen zsidó imákat mondtak.
Hasek Svejkjének Katz lelkésze, a kitért, majd keresztény papnak állt erkölcstelen, gátlástalan, gerinctelen zsidaja sajnos általános jelenség volt, illetve az ma is. Persze a kommunista érában is a zsidó bolsevikok tömegesen juttatták fajtársaikat a legmagasabb pozíciókba. Paskai és Erdős ennek a vonulatnak az embere.

ökörpöröly 2011.09.11. 22:10:26

Nem Erdős, hanem Erdő Péter. :) Erdős az egy másik zsidó. :)

Valandil 2011.09.12. 09:24:03

Novák (Ablonczy Balázzsal együtt) írta a 12 állítás a Soáról c. nemtudommit. (Talán a kiáltvány a jó megnevezés.) Viszont pont ez a munkája mutatja, hogy nem történész.
Ezzel a kijelentés-halmazzal az egész témát a tárgyalhatatlan-vizsgálhatatlan kategóriába teszi(k). Milyen (másik) történelmi téma vizsgálhatatlan?

tewton 2011.09.12. 10:20:07

@Valandil:
pl.
9-11
korai cionista terrorizmus

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2011.09.12. 10:40:24

@bbjnick: akkor olvasd el a kuríros változatot, amiben benne vannak a speciális katolikus vonatkozások is. Te csak sémákban tudsz gondolkodni?

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2011.09.12. 10:43:31

@ökörpöröly: kettős identitásról hallott már? Lehet valaki zsidó és magyar egyszerre. Lehet valaki katalán és spanyol. Skót és angol. Lengyel-magyar. Ilyesmi. Főleg Közép-Európában.

kispufi 2011.09.12. 11:51:01

@Charter: és ennyi a lényeg, ugye. kissé mintha egyszerű tetszene lenni, faék elvtárs. nem politikus véletlen? mert kb. eddig jut el minden nagyon fontos kérdés mifelénk.

kispufi 2011.09.12. 11:55:58

elég lassan esett le nekik, bár mondjuk nem napi szinten kellett foglalkozniuk a megnyilvánulásaival...

kispufi 2011.09.12. 11:58:45

@kispufi: ezt nem ide szántam...

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.12. 12:32:08

@dobray:
meg ördög és angyal, igaz seggfejkém? :)

Minor.Dragon 2011.09.12. 12:56:05

Nem tudok a kétszavas pökhendi válaszaival versenyezni, csak azt látom, hogy sültbutaságot válaszolt egy értelmes gondolatra.
Kezd hasonlítani N. Krausra, másik előjellel.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2011.09.12. 13:49:05

@málnási: te vagy jó nagy seggfej, ha ilyen dolgokat nem érsz fel ésszel. :D Seggfejkém.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.12. 13:51:00

@dobray:
nem, te vagy a seggfej, ha istenbárányainak színes közösségét, a többes identitást összekevered a kertészek identitásával. :)

tevevanegypupu 2011.09.12. 14:05:19

@bbjnick:

Mi magyarok nem vagyunk olyanok mint a lengyelek, nekunk fat lehet vagni a hatunkon. Nem Kertesz Akosra gondolok, o valoszinuleg a gyulolettol keptelen jozanul gondolkodni, szoval vele beszelni nem nagyon lehet, o teljesen belegabalyodott az imaszijaiba, onnet felesleges kirangatni. Fanatikusokkal targyalni nem erdemes, valoszinuleg a legjobb az, ha az ember kineveti oket. Most mondja meg, lehet azt komolyan venni amit Kertesz mond? Annyiban talan igen, hogy el kellene venni tole a diszpolgari cimet, az neki felesleges, de egyebkent?

ökörpöröly 2011.09.12. 15:15:17

@dobray: Nem lehet valaki zsidó és magyar egyszerre, hiszen a judaizmus és a cionizmus kizárja ezt. A betelepülő németek, horvátok, kunok, besenyők, jászok -sorolhatnám még- hungaricusokká váltak gyorsan. Azaz, német, horvát stb. nyelven beszélő, nemzetiségi szokásaikat megtartó magyarokká váltak. A zsidóság soha nem vált -nem is válhat- magyarrá, hiszen a judaizmus alapján a fajkeveredés a kiválasztott nép elleni bűn. Ha keveredtek is, akkor is a kiválasztott fajhoz tartoztak elsősorban hűséggel.
Olvastam egy zsidó rabbi tanulmányát -nem jut eszembe a neve-, ebben leírja, hogy a az ortodox zsidóknál tilos volt a magyar nyelv használata, tilos volt magyar nyelvű könyveket kiadni, a vegyesházasságot a zsidó faj megszentségtelenítésének tartották, azaz, azonnal kizárták az illetőt a közösségből.
Az ún. rokonfajú népek esetében a vegyesházasság természetes, nem jár az egyik vagy másik identitás elvesztésével, hiszen ezek a népek nem ellenségei egymásnak.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2011.09.12. 15:31:11

@ökörpöröly: te is tudod, hogy amit írtál, bullshit. És nem csak cionista meg ortodox zsidók vannak és voltak. Én nem tudom, miért olyan nehéz elfogadni, hogy van kettős identitás. A tények mutatják, hogy létezik zsidó-magyar identitás. Ez van, akkor is, ha nem fogadod el. Szabadulj meg a görcseidtől.

ökörpöröly 2011.09.12. 15:51:51

@dobray: Nem görcsölök. :) Hogy lehet kettős identitása egy zsidajnak, amikor a zsidósághoz tartozás alapja a zsidó faji törvényeknek és a Talmudnak való megfelelés, melyek viszont kizárnak minden kapcsolatot más népekkel, kultúrákkal? :) Mintha oroszlánt akarnál keresztezni hiénával, s elhinnéd, az utódok képesek együttműködni mindkét fajjal. :)
Persze látszólag tudnak asszimilálódni, de ez a valóságban nagyon ritkán történik meg. Az asszimilációjuk általában csak látszólagos, önérdekű, önvédelmi jellegű. Aztán majd belülről rohasztanak, ahogy azt szokták. A zsidó az egy rákos sejt, ami addig pusztít, amíg ki nem vágják.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.12. 16:56:41

@tevevanegypupu:

"Most mondja meg, lehet azt komolyan venni amit Kertesz mond?" --- kérdezi.

Csak komolyan lehet venni. S komolyan véve, amit mond, lehetőséget kellene biztosítani számára, hogy a valaha kapott valamennyi magyar kitüntetést és díjat visszaszolgáltassa a disznóknak, akik ezekkel a kitüntetésekkel bemocskolták őt.

"Mi magyarok nem vagyunk olyanok mint a lengyelek, nekunk fat lehet vagni a hatunkon." --- írja.

Ez önmagában nem baj, ez az értettség, a bölcsesség jele:-) A baj, hogy az elitünk lator elit. Ez az elit a türelmünkkel visszaélve megaláz és kiszolgáltat minket. Ez viszont nagyon nagy baj.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.12. 17:15:16

@dobray:

"Te csak sémákban tudsz gondolkodni?" --- kérdezed.

Igen. Miért, te nem?:-D Veled isteni sugallat mondatja, hogy szolgáltassuk ki cionnáciknak szellemi közéletünket?

ü
bbjnick

hoplita 2011.09.12. 19:06:02

@dobray:

Muhahahahahahahaha.....!!!!

Hány éves vagy öcsi?:))))

fikanick 2011.09.12. 19:13:26

Nem szeretem, amikor valaki a moralis meggyozodeseit mindig hozzaigazitja a genetikai hatterehez. Novak ebben nagymester.

tevevanegypupu 2011.09.12. 20:13:27

@bbjnick:

"Csak komolyan lehet venni. S komolyan véve, amit mond, lehetőséget kellene biztosítani számára, hogy a valaha kapott valamennyi magyar kitüntetést és díjat visszaszolgáltassa a disznóknak, akik ezekkel a kitüntetésekkel bemocskolták őt."

Elolvasom ujra Kertesz konyveit, megvan mind. Es ertekelem, hogy tenyleg megerdemelte-e a dijait.((-: Anno eleg konnyen osztogattak ezeket az irodalmi dijakat, volt egy kor ami mindig mindent vitt. Az ketsegtelen, hogy Kertesz eleg szorakoztatoan irt akkoriban, a rendszervaltas elott voltak paran , de kozuluk aztan tobbet elfelejtettek vagy nem beszelnek mostanaban roluk. A Kossuth dijat nem erdemes "felulvizsgalnom", az nyilvanvalo miert erkezett.
Esetleg a budapesti diszpolgar cimet visszakerhetnek, hiszen az csak megszegyenito lehet ra nezve, ha ez a velemenye. Mondjuk a penzeket is visszaadhatna, ha mar ennyire undorodik tolunk..

"A baj, hogy az elitünk lator elit. Ez az elit a türelmünkkel visszaélve megaláz és kiszolgáltat minket. Ez viszont nagyon nagy baj."

Elitunk kiszolgaltatott, ahogy mi is azok vagyunk. Csak az a nagy es donto kulonbseg az elit es kozottunk, hogy ok onkent adtak el magukat ugy, minket nem kerdeztek meg, hogy mi is szeretnenk-e eladni magunkat. Nem lehet tudni, a fidesznek sikerul-e valahogy elkezdeni kikecmeregni ebbol a helyzetbol.

Alfőmérnök 2011.09.12. 21:34:16

@tevevanegypupu: "Elitunk kiszolgaltatott, ahogy mi is azok vagyunk. Csak az a nagy es donto kulonbseg az elit es kozottunk, hogy ok onkent adtak el magukat ugy, minket nem kerdeztek meg, hogy mi is szeretnenk-e eladni magunkat."

Ezt nem egészen értem. Ha valaki kényszer alatt van, akkor nem egészen "önként" cselekszik.

„Nem lehet tudni, a fidesznek sikerul-e valahogy elkezdeni kikecmeregni ebbol a helyzetbol.”

bbjnick már tudja, mert valami Z. nevű alkesz megmondta a kocsmában, hogy a fidesz a magyarokat kifosztó cionnácik pártja. Tulajdonképpen erről szól a netes munkássága, hogy ezt „becsomagolja” intellektuálisnak látszó szarrágásokba. Azért néha el-elböfögi magát, olyankor előjön a valódi Énje.
Duplacsavar: mindezt álnéven teszi. Még így se meri kimondani, amit gondol. Tehát úgy gondolom, hogy megalapozott a gyanúm, hogy egy gyáva, sunyi féreg.
A kurucinfó szerkesztő sokkal intelligensebbek, bátrabbak, következetesebbek, egyenesebbek (bár én őket sem tartom 100asnak).

tevevanegypupu 2011.09.13. 00:08:31

@Alfőmérnök:

"Ezt nem egészen értem. Ha valaki kényszer alatt van, akkor nem egészen "önként" cselekszik. "

Nem fejeztem ki magam vilagosan. Gyurcsanyek vettek fel a hitet, errol ha jol tudom az orszag apraja-nagyjat nem kerdeztek meg., kenyszerhelyzetbe sodorva mindenkit. A jelenlegi kormany is kenyszer alatt van, meg kell adnia a kolcsont, amit nem helyeslek az az, hogy mindig azt mondjak, hgy ne az emberek fizessek meg..ami hulyeseg, mert ugyan ki fizetne meg az emberek helyett?

Ami bbjnicket illeti, maga meglehetosen igazsagtalan. Egyikunk sem sajat neven ir ugyebar, miert eppen nala kifogasolja ezt? Ezenkivul miert problema az, hogy maskeppen gondolkodik vagy latja a helyzetet mint maga? Sok mindent nem helyesel abbol amit a fidesz kormany tesz es kozelebb allnak hozza a jobbik javaslatai. Arra nem emlekszem hogy mikor cionistanacizta le a fideszt(:, de azt eleg sokszor megmondta, hogy nem szimpatizal veluk, nem tartja osszeegyeztethetonek az amit Orban mond azzal amit tesz. Ami azt illeti ebben azert van valami igazsag. Annyira azert ne legyen elfogult, hogy ne lassa, a fidesz egyaltalan nem tokeletes, sokszor kapkodnak es sokszor valoszinuleg nem is tudjak mit akarnak csinalni, de mindenesetre felreerthetoen koimmunikaljak.

Ami a kurucinfot illeti, azt nem olvastam mar eleg regota. De ha ugy van mint irja, hogy meg bbjnicknel is intelligensebbek, akkor valami eszmeletlen nagy valtozasnak kellett ott tortennie.(:

Alfőmérnök 2011.09.13. 00:29:14

@tevevanegypupu: "Ami bbjnicket illeti, maga meglehetosen igazsagtalan. Egyikunk sem sajat neven ir ugyebar, miert eppen nala kifogasolja ezt?"

Mert ő még így is sunyi és hazudozó, miközben állandóan az "igazságról", meg a kimondása szükségességéről papol, és azt kéri számon másoktól.

Ha kell, majd előkeresem és kommentálom a szövegeit, amik alapján kialakítottam a véleményemet (mert higgye el, csak úgy ok nélkül nem mondok senkire, még egy virtuális személyiségre sem olyat, hogy sunyi féreg). De most fáradt vagyok hozzá.
Az intelligensebbet kihúzhatja a kurucinfóval való összevetésből. A többit fenntartom.

tevevanegypupu 2011.09.13. 07:40:16

@Alfőmérnök:

Tudja mit? Ne beszeljunk egy harmadik szemelyrol, ez igy nem fair. Ketten egymast dicserhetjuk vagy szidhatjuk, de ha valami nem tetszik, akkor mondjuk egyenesen annak, akinek a velemenyevel nem ertunk egyet..Eppen eleg beszelnivalo van a mostani helyzetrol, es sokkal rosszindulatuabban tamadjak a fideszt, valoban rosszat akarva nekik (meg az orszagnak is) mint mondjuk bbjnick. Ha valaki a vallas szempontjabol - mondjuk egy masik partot tamogatva - probal biralni, azt is megteheti, csak eppen a fidesz nem indulhat ki ebbol a szempontbol, hogy csak egyik oldal igazsagat es szempontjait szolgalja. Mindenki sejti, hogy a politikaban nem csak egyfajta igazsag letezik. Az orszagban elnek masok is, vannak a kormany vagy kormanypart tagjai kozott is olyanok akik nem ugy gondoljak, hogy a problemak megoldasat a keresztenyi szempontok segitik..elvegre bankokkal van dolgunk.(-: bbjnick ezzel nem ert egyet, es hat egy jo keresztenytol ezt igazan nem veheti rosszneven az ember.

Alfőmérnök 2011.09.13. 11:00:26

@tevevanegypupu: Szerintem bárkiről, bármiről beszélhetünk. Amit bbjnick ír, az sokak számára zavaros, érthetetlen. Nem merül föl benne, hogy nem azokban van a hiba, akik nem értik? Ha sokan értetlenül állnak az előtt, amit az ember mond, akkor legyen szíves érthetőbben fogalmazni. Ha jóindulatúan valami értelemeset akarok kihámozni abból, amit ír, akkor az ezer sebből vérzik, és úgy gondolom, hogy nem elég kritikus magával szemben. Másokat meg érdemtelenül kritizál.
De o.k., ha magának nincs kedve róla beszélni, akkor fejezzük be. Akkor mondjuk mondok valamit magamról: én nem vagyok se keresztény, se „konzervatív”. Mégse zavar, hogy a fidesz ilyen politikát folytat – szimbolikusan mindenképpen, elég csak a kdnp-vel kötött koalícióra, vagy az alkotmány preambulumára utalni. Ha valamiért kritizálom őket, az nem ez. Basztatni is csak azokat a keresztényeket szoktam, akik valamilyen értelemben alsóbbrendűnek tartják azokat, akik más vallásúak, mint ők. Az ilyen embereket én megvetem (ugyanígy vagyok a zsidókkal, stb is, natürlich).

tevevanegypupu 2011.09.13. 13:37:21

@Alfőmérnök:

Altalaban sokan vagyunk akik mas szemeben a szalkat is, sajatjukban meg a gerendat sem. Ha valaki toretlenul es tuzon-vizen keresztul hisz valamiben, azt nagyon nehez megingatni barmifele ervelessel, logikaval, mert neki a legfontosabb az a hit, ami ugy gondolja felulir mindent, pillanatnyi igazsagokat, helyzeteket mindenkeppen. Persze attol meg cafolhatjuk amit mond, vegulis ha racionalisan allunk a vilag dolgaihoz, akkor lehet, hogy duhito az, hogy racionalis ervekkel nem megyunk sokra erzelmekkel szemben. Egyebkent is letezik zsigeri ellenszenv vagy szimpatia,ami ellen nagyon nehez kuzdeni, sokszor kaphat az ember jo nagy pofonokat, mire rajon arra, hogy jobb lenne azert a masik szemszogebol is megnezni es atgondolni azt amit allit. Az emberek soha nem lehetnek eleg igazsagosak es mindig ohatatlanul is megbanthatnak valakit. Nagy igazsag peldaul, hogy vallasokkal nemigen erdemes vitatkozni, es a hit szempontjabol nem nagyon lehet politikai donteseket vizsgalni. Nem merhet az ember isteni mertekkel ugyebar piszlicsare foldi dolgokat. (:

Alfőmérnök 2011.09.13. 14:51:03

@tevevanegypupu: "sokszor kaphat az ember jo nagy pofonokat, mire rajon arra, hogy jobb lenne azert a masik szemszogebol is megnezni es atgondolni azt amit allit"

Vannak, akik erre képtelenek. Vagy nem akarják megtenni, vagy nincs meg hozzá a képességük. Az ilyet ütni kell, más nem használ.

"Nem merhet az ember isteni mertekkel ugyebar piszlicsare foldi dolgokat. "

Egy mélyen vallásos embernek ez is tudnia kell.

tevevanegypupu 2011.09.13. 15:13:26

@Alfőmérnök:

Igen, egy melyen vallasos embernek is tudnia kell, hogy nem itelkezhet meggondolatlanul. De nekunk is ugyebar..peldanak okaert maga eleg kolerikus termeszetu, sokszor gurul meregbe..(:

Alfőmérnök 2011.09.13. 15:49:58

@tevevanegypupu: Ön félreismer engem. :) Nem gurulok könnyen méregbe. Inkább azt mondanám, hogy vannak dolgok, emberek, hozzáállások, amik bosszantanak, és ezt nem szeretem szó nélkül hagyni.

tevevanegypupu 2011.09.13. 16:45:19

@Alfőmérnök:

Hat kerem nem lehetetlen, hogy felreismerem, bar arra azert emlekszem, hogy volt mar nekunk is egy kis nezetelteresunk a mulatban. (:

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.13. 18:10:37

@tevevanegypupu:

Ahhoz képest, hogy a poszt témája Novák és a cionizmus...:-)

ü
bbjnick

tevevanegypupu 2011.09.13. 18:46:51

@bbjnick:

Ugyan mar, az kit erdekel!(:

Yörük Macarlar 2011.09.13. 20:06:45

NOVÁK : szláv név.

ATTILA: Karül Tengrikut hun uralkodó gót vóbecézése FELNÖTTKÉNT....(Mundzuk tanhu ALIHÓGHA gótul és "Atyácska" névvel látta el apró csecsemő fiát...)

Novák Attila - ez olyik ÁTALAG hígmagyar NÉV.

De lófaszt néki a valagába: a zsidóság már épp eléggé meggyőzött minket az 1895-ös "bevett felekezetté" válása óta ÖNMAGA TULAJDONSÁGAIRÓL,

különösképp 1919-ben,

majd 1945 után, főként 1948- 2009 KÖZÖTT!

Takarodjatok, zsidók, amíg van még rá esélyetek....

Heller+ Kertész Ákos és CHEVRÁJUK....DUNÁBA LŐNI ÜKÖT!

Csutakaszürkeló 2011.09.13. 20:18:13

@Alfőmérnök: @tevevanegypupu:

Azért vegyük észre, hogy az emlegetett nick, ha már névtelen is, legalább az arcát vállalja.
Ki kell jelentsük, ő egy negatív majom.

Alfőmérnök 2011.09.13. 20:31:36

@tevevanegypupu: Valami rémlik. Mintha azt merészeltem volna mondani magára, hogy „hülye”, vagy „meghülyült”. Nos, aki szerint ez a méregbe gurulás jele, az vagy tényleg hülye, vagy nem „itt él”. ;)

(Bár egy multicégnél dolgozó barátom mesélte, hogy vigyáznia kell, még véletlenül se érintse meg a kolleganőit, mert beperelhetik „zaklatásért”, és ha szemtanúk is vannak, nem is nagyon tud védekezni. Ezzel a tempóval hamarosan hülyézésért is bíróságra fognak járni az emberek...)

Leskelődő 2011.09.13. 20:37:24

@Csutakaszürkeló:

:D

Úgy látom, emberszabású, és igazán jó a fazonja :)

Alfőmérnök 2011.09.13. 21:03:19

@Leskelődő: Csak ne nevessen, maga gyáva nyúl, még egy avatart sem mer a nickje mellé tenni. :)

tevevanegypupu 2011.09.13. 21:10:47

@Alfőmérnök:

"Ezzel a tempóval hamarosan hülyézésért is bíróságra fognak járni az emberek...)"

Ha hulyek.(: Nekem meg mindig szokatlan, hogy a magyarok olyan gorombak. En mindig megprobalok viszonylag normalis stilusban valaszolni mindenkinek.

Leskelődő 2011.09.13. 22:47:51

@Alfőmérnök:
Minek? A Magáé is tök kivehetetlen :)
Ennyi látszik: túlméretezett, rácsos gyerekágyban egy férfi nyújtó gyakorlatokat végez.
Stimt? :)

@tevevanegypupu:
Más nevében nem beszélhetek, de jómagam régóta nagyra becsülöm, többek közt ezért is.

Alfőmérnök 2011.09.13. 23:05:00

@Leskelődő: Nem, ez egy kép a La Nature c. folyóirat 1885-ös számából. :) Szöveg is van hozzá:

"Az egyesült államokbeli New Havenben élő W. O. Ayres doktor újfajta repülőgépet szerkesztett, mely azonban annyira utópisztikusnak tűnik, hogy komolyan kételkednünk kell a megvalósíthatóságában. Ám mivel oly komoly lap is helyet adott hasábjain a szerkezet leírásának, mint a The Scientific American, úgy véljük, ha röviden is, meg kell ismertessük olvasóinkat az elképzeléssel.
A hajtóerőt sűrített levegő szolgáltatja, mit a gép két henger alakú tartályában visz magával. Sűrített levegő tölti meg a gép üreges rudakból álló vázát is. Ha a nyomás eléri a 200 atmoszférát, a gép elegendőt tud magával szállítani ahhoz, hogy néhány óráig a levegőben maradhasson.
A The Scientific American részletes leírást is közöl: "Elképzelhető, hogy a gyakorlatban nagyobb légcsavarokra lesz szükség, úgy gondoljuk azonban, a működési elv fenntartásával valóban készíthető olyan gép, mely az elvárásoknak eleget tenni képes. A függőleges és vízszintes propellerrendszerek felerősítéséhez asztal formájú keretre van szükség. Ennek mérete 90*120*120 cm. 6 mm-es acélból már kellő szilárdságú rudak készíthetők. A gép vezetője a velocipédéhez hasonló nyeregben ül, melyet acélsodrony erősít a kerethez. (...) A négy vízszintes légcsavar hivatott a járműnek megfelelő felhajtóerőt adni. Nemcsak a sűrített levegő hajtja ezeket, hanem - ismét, akárcsak a velocipéd esetében - a repülő ember alsó végtagjai is, láballók segítségével. Mindkét levegőtartályra motort szereltek, melynek lapátkerekei a levegő körforgását biztosítják. A pilóta bal kezével szabályozza a levegőkiáramlást, jobb kezével pedig mozgásba hozza a függőleges légcsavart, mely a masinát előreviszi." "

Bell & Sebastian 2011.09.14. 21:28:33

Inkább egy majom máma, mint tegnap egy finghajtású penguin. Vagy mi.

Yörük Macarlar 2011.09.15. 21:57:23

LŐWY is egy nagy metélt lófasz - de legalább szellemes, bár ateistává lett zsidajságunk ebben nem szenvedett hiányt soha;
NagyEndrétől Karinthyn (akit én mán nem is tartok zsizsinek...) átal P. Howard-ig,

DEEEE ezek a Konrád -Chevra tagok kár, hogy megúszták....

ÍMÉ:
jurisprudentiahungariae.blogspot.com/2011/09/esterhazy-peter-undorral-vegyes.html

Leskelődő 2011.09.16. 13:07:54

@Alfőmérnök:
Ez is egy magyarázat, csak az enyém sokkal jobb :P

Alfőmérnök 2011.09.16. 14:24:05

@Leskelődő: Csak amit te írsz az kitaláció, amit én, az meg az igazság. :)

Yörük Macarlar 2011.09.16. 18:00:24

@málnási:

Hülye vagy....Hogy lehet egy "ADAM"-nak osztrogót neve, amit ráadásul az Ordos (Huangho-nagykanyar) és a Selenga folyók közül jött, nem europid, pláne nem sémita: TURANID rasszú, véreskezű

uralkodónak adtak a gótok....

Egy ZSIDÓ legyen , mondjuk, Brüllsteiner Mordecháj.

NEM???!

Yörük Macarlar 2011.09.16. 18:15:29

@bbjnick:

Rá-dzsuláztál a dolgok szakrállis mélylényegire!

(Dzsula, szlávosan Gyula = FÁKLYA. Ogur-türkül!)

Egy zsidó - EZT ŐK MONDJÁN a két Lipóciában, BÜSZKÉN! - az NEM MAGYAR!

Nincs olyan történész aki MAGYAR is, ZSIDÓ is.

Ez a kettősség KÉPTELENEBB, mint a 30-as évek Nagynémetországában "német" "zsidónak" lenni!

Miért??

Mert cca 10 ezer km távolságra van a TI CIVILIZÁCIÓTOK a MI - non-finno-ugric, but ancient proto-turkic - KULTÚRÁNKTÓL!

Nekünk egy dolgunk van Veletek: de azt nem írom le ide.

Yörük Macarlar 2011.09.16. 18:20:36

@tireusz:

A Szombatban ÚTAT KERESS A HONI ZSIDÓSÁG??!

Én megmutatom, hun az a nyillás, ami ajtja az onogur jurtánkat.....:((

Yörük Macarlar 2011.09.16. 18:27:29

@ökörpöröly: A hosszú identifikálásod TÖKÉLETES.

Át is koppintanám én azt....

Yörük Macarlar 2011.09.16. 18:40:51

@Sarkalatos hozzászóló:

Paskay (ejtsd: Pászkai) békepap volt és besúgó.

Erdő meg a Holocaust-vallás híve.

A "katolicizmus NEM LEHET MAGYAR, vagy semmilyen NEMZETI, benne van a neviben.

Nálunk meg pláne nem, Bajik, Gejcsa fia megpzuccsolta a BELSŐ-ÁZSIAI uralkodó osztályt és az Árpád-házat,

végig gyilkolta a turáni fajúakat, Tengri és Ormuzd-hívőket, de még a böszörményeket is,

mindezt bajor, cseh és lombard zsoldosokkal.

Mégis, 230-240 évvel a halála után HÉT VÁRMEGYÉBEN kellett táltospereket tartani, mert a Tengri-hitű sámánizmus és a büün (bön) NEM AKART ELMÚLNI a templomok árnyékában sem!

Egy MAGYARNAK, aki karakterében, vérmérsékletében MAGYAR (ogur, szabir, hun, avar, sőt, a későbbi kun, besenyő és jász)

NEM KÉPES BÉTARTANI a parajznaság, az ölés vagy a rablás tilalmát,
az istenkáromlás tiltását,

meg az egész SIVATAGI, EMBERTŐL IDEGEN, PARANOID HÜLYÉK JAHVISTA BAROMSÁGAIT,

no, pláne, a LÉTFENNTARTÁSI ÖSZTÖN, mint az emberi lét alapja - MEGTAGADÁSÁT!

"Tartsad te oda a másik orcádai is egy JÓ ZSIDÓ POFONÉRT"...LÓFASZT!

Dzsainista baromság.

Yörük Macarlar 2011.09.16. 18:45:10

@Sarkalatos hozzászóló:

Paskay (ejtsd: Pászkai) békepap volt és besúgó.

Erdő meg a Holocaust-vallás híve.

A "katolicizmus NEM LEHET MAGYAR, vagy semmilyen NEMZETI, benne van a neviben.

Nálunk meg pláne nem, Bajik, Gejcsa fia megpzuccsolta a BELSŐ-ÁZSIAI uralkodó osztályt és az Árpád-házat,

végig gyilkolta a turáni fajúakat, Tengri és Ormuzd-hívőket, de még a böszörményeket is,

mindezt bajor, cseh és lombard zsoldosokkal.

Mégis, 230-240 évvel a halála után HÉT VÁRMEGYÉBEN kellett táltospereket tartani, mert a Tengri-hitű sámánizmus és a büün (bön) NEM AKART ELMÚLNI a templomok árnyékában sem!

Egy MAGYARNAK, aki karakterében, vérmérsékletében MAGYAR (ogur, szabir, hun, avar, sőt, a későbbi kun, besenyő és jász)

NEM KÉPES BÉTARTANI a parajznaság, az ölés vagy a rablás tilalmát,
az istenkáromlás tiltását,

meg az egész SIVATAGI, EMBERTŐL IDEGEN, PARANOID HÜLYÉK JAHVISTA BAROMSÁGAIT,

no, pláne, a LÉTFENNTARTÁSI ÖSZTÖN, mint az emberi lét alapja - MEGTAGADÁSÁT!

"Tartsad te oda a másik orcádai is egy JÓ ZSIDÓ POFONÉRT"...LÓFASZT!

Dzsainista baromság.
süti beállítások módosítása